dinsdag 21 augustus 2012

De stap naar het eerste jaar kleuteronderwijs. Hoe ging dit en hoe heb ik mijn eerste jaar kleuteronderwijs ervaren?


De eerste schooldag ging van start op 16 september en de zenuwen waren me zeker en vast niet ontlopen. Het was een nieuwe start, iets nieuws tegemoet komen en de toekomst achterwege laten. 
Ik had er veel moed op om nieuwe mensen te leren kennen. In het begin was het wat wennen aan een nieuwe omgeving, anders regels en andere wetten. 
Ik heb het er persoonlijk  niet moeilijk mee om me aan te passen aan een andere omgeving, maar ik vond alles zo indrukwekkend en ik had ogen te kort op de eerste schooldag. 
Waar men binnen kwam, stonden grote panelen met een heleboel namen opgeschreven. 
Boven de namen stonden er verschillende klassen. 
Er stonden 10-tallen mensen op elkaar te drummen om te kijken in welke klas men zat. 
Ik zag mijn naam staan ‘Vyncke Laura’, al gauw keek ik bij welke klas in genoteerd stond. ‘Aha!, 1BAKO3’, dat was mijn nieuwe klas en een start van een nieuw begin. 
Na het zoeken in welke klas ik zat, keek ik ook eens of ik andere mensen kende die ook in mijn klas zaten. Helaas, ik kende niemand. 
Dit vond ik niet erg, ik leer gauw nieuwe mensen kennen en ik ben een zeer sociale persoon. Hierna mochten we allemaal naar de turnzaal. 
Eenmaal daar aangekomen, was er niet echt sprake van een turnzaal maar het leek op een bibliotheek. 
Er lagen immens veel boeken en deze mochten we oppikken. Eens ik alle boeken had, mocht ik ze laten scannen door een leerkracht die deze taak op zich nam. 
Er waren wel 15 boeken, als er niet meer waren. 
Na het ophalen van de zware cursussen, ging ik ze snel in mijn auto gaan leggen. In de namiddag waren er nog enkele toespraken van leerkrachten om belangrijke info mee te delen aan ons. 
Zo was er een toespraak over de komende stages die we hadden. De dag ging snel voorbij en ik ging met een goed gevoel naar huis. Eens ik thuis was vertelde ik alles in geuren en kleuren aan mijn ouders.


Mijn eerste jaar kleuteronderwijs heb ik positief ervaren. 
Ik heb veel zaken bijgeleerd die zeker en vast in het verdere leven van toepassing zullen komen. 
Men zegt dat de studenten die deze opleiding volgen veel werk hebben. 
Dit is wel degelijk de waarheid. 
Ik heb veel moeten tekenen, knippen, plakken, kleuren, stress overwinnen, (faal)angst overwinnen, … maar het loont allemaal de moeite.
Ik heb een druk maar fantastisch schooljaar achter de rug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten